vineri, 20 februarie 2015

Grigore Leşe: "Horile mele sunt ca stelele" (video interviu TVR). Aniversarea zilei

Grigore Lese cati ani are citate cugetari intelepciunea populara romaneasca aniversarea zilei sarbatoritul zilei data de nastere ziua nasterii poze pagina oficiala Facebook a lui Grigore Lese 2014 20 februarie 2015 YOUTUBE VIDEO TVR INTERVIURI EMISIUNI televiziunea nationala romana Foto Grigore Lese împreuna cu tatal Ioan si strabunicul Grigore www.facebook.com/GrigoreLese cati ani implineste Grigore Lese cand s-a nascut
Foto: Grigore Leșe împreună cu tatăl Ioan și străbunicul Grigore (www.facebook.com/GrigoreLese)

Muzicianul Grigore Leşe îşi aniversează astăzi ziua de naştere, împlineşte 61 de ani. 
La mulţi ani, Maestre!

„Când m-o făcut mama era omătu’ până-n brâu și crâșcau gardurile de frig, era în Făurarul anului 54, seara, pe la șapte ceasuri. Mi-a povestit că atunci când m-o spălat prima dată, mi-o pus în apa aceea un bănuț de argint, cu gândul să am glas atunci când oi crește. Asta a fost dorinţa ei de când am venit pe lume. Iar mama, când o văzut ca pot hori, o fost fericită.”
Grigore Leșe


Grigore Lese astazi e ziua ta La multi ani Grigore Lese! implineste azi 61 de ani nascut azi vineri 20 februarie 2015 muzicianul cantaretul popular rapsodul Grigore Leşe poze noi fotografii vechi imagini 20.02.2015 Ediţia emisiunii “La porţile ceriului”, de pe TVR Cultural, în care Grigore Leşe ajunge în Vadu Izei
Grigore Leșe (foto: Facebook)

"Când eram mic, satul de la poalele muntelui Șatra, avea vreo sută cincizeci de fumuri și nu era electrificat. Bătrânii mei stăteau la prima casă din Stoiceni, în buza pădurii, casa cu numărul unu. Iarna vedeam cum ies căprioarele, lupii, mistreţii… Bătrânu’ Opriș m-a-nvățat să le iubesc, să le înţeleg graiul. Tatăl meu era vânător și câteodată se îndura de rugămințile mele și mă lua cu el. Odată, m-a lăsat cu hăitașii și eu m-am pierdut prin pădure. M-au găsit după vreo câteva ore, înghețat de frig și plângând de frică. Mergeam într-o parte și auzeam parcă pe cineva cum cânta cu glas frumos de femeie. Mă duceam într-acolo, dar pe urmă auzeam cântecul din altă parte. Mama o zis că dacă mă prindea noaptea, mă găseau ielele pădurii și dus eram… Multă vreme am crezut că-s basme, dar m-am întrebat câteodată dacă ce am auzit atunci a fost în închipuirea mea sau aievea."
Grigore Leșe



Sursa: Grigore Leşe (Facebook) - www.facebook.com/GrigoreLese

Interviu cu Grigore Leşe (TVR) - VIDEO



by Stirile TVR Online (YouTube), 23 dec. 2013

Grigore Leşe în Vadu Izei (La porţile ceriului)



Ediţia emisiunii “La porţile ceriului”, de pe TVR Cultural, în care Grigore Leşe ajunge în Vadu Izei.
by TVR (YouTube), 19 feb. 2015

2 comentarii:

  1. Mă bucur că ne-ai spus despre el. Personal, nu am auzit niciodată până acum ceva "horit".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt pe YouTube sau Trilulilu inregistrari audio si video diverse cu Grigore Lese. Trebuie doar sa ai timp si rabdare ca sa le cauti. :)

      Ștergere