duminică, 14 septembrie 2014

Crucea Caraiman, în Cartea Recordurilor (The Guinness Book of World Records). Nicolae Voiculeţ - concert lângă Crucea de pe Caraiman

Crucea Caraiman Cartea Recordurilor Guinness Book record mondial Romania poze fotografii munte
Foto (C): Alexandru George (sursa: Discovery România, Facebook)

Crucea Eroilor Neamului este un monument construit între anii 1926-1928 pe Muntele Caraiman, la altitudinea de 2291 m, pentru a cinsti memoria eroilor neamului căzuți în Primul Război Mondial. La baza vârfului Caraiman se află orașul Bușteni.
Acest monument a fost desemnat de către Guinness World Records ca fiind cea mai înaltă cruce din lume amplasată pe un vârf montan.
www.facebook.com/discovery.romania

Crucea Eroilor Neamului Caraiman Busteni cea mai inalta cruce din lume Romania
Foto (C): Cristian Alexandru Catana / Sursa: www.facebook.com/Revista.Vacante.la.tara

Pe 14 septembrie, la ora 14:00, de Ziua Crucii, Monumentul "Crucea Eroilor Neamului" de la Caraiman şi staţiunea Buşteni vor fi martorele unui eveniment unic în istoria muzicii de nai şi a muzicii în general.
Artistul Nicolae Voiculeţ va susţine, alături de orchestra sa şi invitaţi speciali, un concert omagial adus celor peste un milion de eroi ai neamului, căzuţi în cele doua Războaie Mondiale, cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la declanşarea primului Război Mondial, informează Radio România Internaţional - www.rri.ro.

Nicolae Voiculet nai canta Crucea Caraiman 2014 Busteni Ziua Crucii concert omagial pentru eroii neamului 14 septembrie
Nicolae Voiculeţ / Foto: www.ziarultimpul.ro

Concert memorabil langa Crucea Caraiman



Eveniment ieşit din comun pe platoul Bucegi. La aproape 2.300 de metri altitudine, la baza Crucii de pe Caraiaman, maestrul Nicolae Voiculeţ alături de orchestra sa, le-au oferit turiştilor un moment de neuitat, pe acordurile naiului. Printre personalităţile prezente la eveniment s-au numărat tenismenul Ilie Năstase, prinţul Paul şi prinţesa Lia. Concertul "România din inima ta", a dorit să promoveze Crucea Eroilor Neamului.
by Reporter Ntv (YouTube)

6 comentarii:

  1. Am ajuns prima dată la cruce după un drum de vreo patru ore pe jepii mici. Evident am oprit la cabană înainte de a pleca la cruce! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitări celor care s-au gândit să organizeze un asemenea concert omagial și mulțumiri ție pentru informații.
    Crucea de pe Caraiman este ceva special pentru noi, pe lângă semnificația ei istorică. Aici era să ne pierdem viața, eu și soțul meu, cu mulți ani în urmă. Crucea ne-a vegheat și ne-a ocrotit. După ani și ani, am avut marea bucurie să trăim, pentru câțiva ani, într-o casă ale cărei ferestre dădeau spre muntele Caraiman și acest monument. Am revenit apoi în București, dar și azi, când deschid ochii dimineața, mă mir de ce nu văd muntele pe fereastră... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si eu! Imi dau seama ca este cu totul speciala pentru voi. :)

      Ștergere
  3. Cu certitudine, concertul a fost dumnezeiesc! Nici n-avea cum să fie altfel, susţinut fiind de unul dintre marii maeştrii al naiului, Nicolae Voiculeţ. Eu nu-mi pot decât imagina încărcătura emoţională şi spirituală de acolo! Tare mi-ar mai fi plăcut să existe mai multe înregistrări de la concert, dar sunt bucuroasă şi de ceea ce am văzut în videoclip.
    Îţi mulţumesc mult, Cristi, că ai împărtăşit cu noi aceste informaţii foarte interesante! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine ca ti-a placut postarea! Din pacate, posturile mari de televiziune n-au acordat atentia cuvenita concertului sustinut de Nicolae Voiculet la Crucea Caraiman.

      Ștergere