marți, 12 august 2014

Ion Pribeagu — "Capşa" (poezie)

Ion Pribeagu Capsa versuri poezii amuzante haioase regele umorului romanesc Isac Lazarovici

Capşa

În vitrinele lui Capşa,
Sunt expuse prăjituri,
Lei şi urşi de şocolată
Şi tot felul de figuri.

Îngeri şi purcei de lapte,
Ouă roşii, cerbi şi pui,
Toate fabricate în zahăr
În laboratorul lui.

Ş'a intrat domnul Costică
Un geambaş cu ceafă lată.
- Bună ziua! Zise dânsul -
Vreau un cal de şocolată!

- Da! Avem! – Şi vânzătoarea
Îi arată vreo câţiva.
- P'ăsta roibu-l iau, că-mi place,
Dar am să vă rog ceva!

Hamurile-aş vrea să fie
Albe şi cu zdrăngănele,
Iar pe jos pajişte verde
Şi cu nişte floricele!

- Imediat! Şi'n trei minute,
L-a adus mult mai focos,
Ducipal cu hăţuri albe,
Şi cu stânjenei pe jos.

- Nu te superi domnişoară,
Dar mai am o rugăminte:
Vreau să-mi scrieţi cu slove roşii
Numai două-trei cuvinte.

Mâine-i ziua mea şi fiindcă,
Plec acuma la Focşani,
Scrieţi: "Să trăieşti Costică!"
"Souvenir!" şi "La mulţi ani!".

- S-a făcut! Şi'n trei minute,
Iute ca o rândunică,
I-a adus calul şi scrisul,
Cum a vrut nenea Costică.

- Mulţumesc! – A spus geambaşul
Cu un gest cavaleresc –
Şi-acum spune-mi turturico,
Cât costă, ca să plătesc!

- Păi, cu hamurile albe,
Pajiştea cu stânjenei,
Suvenirul şi urarea,
În total: şaizeci de lei!

- Minunat! Ş'a spus în gându-i,
Radios şi fericit,
Ş'admirându-l încă-odată,
A scos banii şi-a plătit.

- Vi-l împachetez? – întreabă,
Vânzătoarea - cu lipici
- Nu! Nu! Nu! – a spus Costică,
Fiindcă îl mănânc aici!

poezie satirică de Ion Pribeagu

DESEN: caricatura lui Ion Pribeagu de pe coperta cărţii "Mic şi al dracului. Antologia unui rege al umorului", Editura Teşu, 2005

cal de ciocolata prajituri cai torturi Ion Pribeagu poezie haioasa

Photo Courtesy of Li-Lac Chocolates

8 comentarii:

  1. Ce mult îmi place şi poezie, Cristi, dar şi cupeul tras de căluţi create din ciocolată!
    Ce nostim este Costică, ştie să-şi satisfacă un moft! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place chiar mai mult prajitura din ciocolata decat poezia lui Ion Pribeagu! :))

      Ștergere
  2. Să-i fie de bine lui Costică,iar ție Cristi, îți mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine ca ti-a facut placere recitirea poeziei! :)

      Ștergere
  3. Trăsură cu şase cai! :)
    Am fost de vreo două ori la Capşa dar nu cred că mai pastrează ceva din gloria de odinioară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E restaurat imobilul, e frumos acolo.

      Ștergere
    2. Totusi, cine este de fapt autorul poeziei "Casa cu doua balcoane" alias "Sa traiasca arhitectul !" Toparceanu, sau ...??

      Ștergere
    3. Eu stiu ca autorul respectivei poezii este Isac Lazarovici (pseudonim literar: Ion Pribeagu). Nu a scris Topîrceanu acele versuri.

      Ștergere