duminică, 16 septembrie 2012

Cu toamna în odaie

Mi-a bătut azi-noapte Toamna-n geam,
Mi-a bătut cu degete de ploaie...
Şi la fel ca-n fiecare an,
M-a rugat s-o las să intre în odaie,
Că-mi aduce o cutie cu Capstan
Şi ţigări de foi din Rotterdam...

Am privit în jurul meu şi-n mine:
Soba rece,
Pipa rece,
Mâna rece,
Gura rece,

Doamne!... Cum puteam s-o las să plece?
Dacă pleacă, cine ştie când mai vine?
Dacă-n toamna asta, poate,
Toamna-mi bate
Pentru cea din urmă oară-n geam?
"Donnez-vous la peine d'entrer, Madame..."

Şi femeia cu privirea fumurie
A intrat suspectă şi umilă
Ca o mincinoasă profeţie
De Sibilă...

A intrat...
Şi-odaia mea-ntr-o clipă
S-a încălzit ca un cuptor de pâine
Numai cu spirala unui fum de pipă
Şi cu sărutarea Toamnei, care mâine
O să moară... vai!...
Bolnavă de gripă...

poezie de Ion Minulescu

Life in Pictures - 58

ploaie
ploua
geam
reflexii
Foto (C): Alex Mazilu

Life in Pictures a început la Costin.

Poate vrei să vezi şi Life in Pictures - 5. Autumn landscapes. :)

24 de comentarii:

  1. Superba poezia, iar despre imagini, nu mai este nimic de spus :). O duminica frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  2. frumoasă toamna ta, îţi las şi eu o frântură de toamnă care sper să-ţi placă
    http://www.youtube.com/watch?v=hDs3HHDkaW8

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Călin! Sunt splendide peisajele, iar melodia lui Cargo este deosebita.

      Ștergere
  3. Bună Cristi!
    Superbă poezia, cât și imaginile!
    Îmi place toamna dar fără ploi!
    Duminică plăcută îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoase atat versurile poeziei, cat si imaginile.

    RăspundețiȘtergere
  5. Îmi place toamna. E un anotimp destul de melancolic. Plus că începe cu luna în care m-am născut.

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoase imaginile, cum altfel? Daca-s ale lui Alex Mazilu :)
    Frumoasa si poezia. Minulescu e unul dintre putinii poeti care-mi plac.
    O duminica minunata, Cristi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumoasa imbinarea dintre fotografii si versuri !
    Seara faina si tie!

    RăspundețiȘtergere
  8. Prezentarea poeziei,imaginile alease, sunt atat de reprezentative, de deosebite!
    Multumesc pentru aceasta clipa de incantare!

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumoase fotografiile lui Alex Mazilu, frumoase versurile lui Minulescu, dar mulțumim mai ales celui care le-a îmbinat și ni le-a dăruit ! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. :) Ai ales o poezie foarte frumoasa! Si mie imi place Minulescu!
    Multumesc ca ai impartasit cu noi fotografiile minunate ale lui Alex!
    Seara placuta Cristi!

    RăspundețiȘtergere
  11. frumoase versuri... minunate fotografii. E toamna si la mine, si e tare frumos!

    PS: ti-am pasat o leapsa ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Fain Minulescu. Foarte muzical, romantic și boem în același timp. :)

    RăspundețiȘtergere