luni, 12 septembrie 2011

Cura de struguri (Johanna Brandt)

În 1926, Johanna Brandt a publicat în SUA o carte autobiografică intitulată "Cura de struguri". Interesant este faptul că doamna Brandt a cochetat cu subiectul regimurilor naturale, scriind mai întâi câteva pamflete despre acestea în revistele pentru femei din Africa de Sud (ţară în care s-a născut şi şi-a petrecut tinereţea această scriitoare). Cartea Johannei Brandt a adus în prim-plan calităţile vindecătoare şi hrănitoare ale strugurilor şi a avut un succes imediat în rândurile cititorilor din ţara natală şi din multe alte ţări în care a fost tradusă.
Cura de struguri Johanna Brandt
Ideea acestei cărţi a fost preluată de către Johanna Brandt din propria experienţă: s-a îmbolnăvit de cancer la stomac şi, ca orice om care se ştie condamnat la un sfârşit apropiat, îşi îndeplinea mici plăceri. Fiind o mare consumatoare de struguri a mâncat în exces aceste fructe. Surpriza acestui exces a fost îmbunătăţirea continuă a stării de sănătate şi învingerea cumplitei suferinţe. Şi, ca într-o poveste cu sfârşit fericit, de atunci mulţi oameni de pe acest Pământ au apelat la cura de struguri, fie ei sănătoşi sau bolnavi, pentru că efectele acestei cure sunt spectaculoase şi multilaterale, cu o condiţie: strugurii să fie bine copţi, iar boabele să fie consumate integral (cu pieliţe şi sâmburi!).

Efectele curei de struguri sunt spectaculoase: detoxifierea naturală a întregului organism cu rezultate benefice asupra rinichilor, colonului, stomacului. Pielea devine catifelată, iar părul capătă un luciu natural, dispar tulburările de somn sau concentrare şi lista ar putea continua sau ar putea să se termine cu o surpriză colosală: o cură de struguri, cu o durată de trei săptămâni, ne poate aduce o pierdere în greutate de aproximativ cinci kilograme! O atenţionare, totuşi: înaintea oricărei cure, trebuie să cereţi sfatul medicului pentru a avea siguranţa că starea dumneavoastră de sănătate permite începerea ei.

În România istorică, dar şi contemporană, seva viţei-de-vie se folosea pentru tratarea bolilor de piele şi de ochi. Frunzele viţei-de-vie se aplicau direct pe piele împotriva durerilor de articulaţii, a inflamaţiilor, a sângerărilor. Strugurii necopţi se foloseau pentru durerile de gât, iar stafidele se folosesc încă pentru tratarea tuberculozei, a constipaţiei şi a setei. Este simplă şi la îndemâna oricui această cură de... sănătate.

Sursa: CANCAN

24 de comentarii:

  1. După părerea mea, o cură unilaterală este periculoasă; dintr-un singur aliment nu se poate primi doza minimă de proteine, glucide şi carbo-hidraţi, doză necesară unei bune funcţionalităţi. Iar vindecarea cancerului, mâncând struguri, mi se pare ireal... să-mi ierţi scepticismul! :)

    În rest, mi-ai făcut o poftă de struguri... acum sunt mai rea decât o graviduţă!! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Scrie acolo ca trebuie sa consultam medicul inainte de cura. Strugurii rosii contin resveratrol, o substanta anticancerigena care se gaseste si in alte fructe.

    RăspundețiȘtergere
  3. uuuu... câtă seriozitate! Un mic zâmbet, ca pentru o zi de luni, nu primesc şi eu? :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Suna asa frumos,dar parca nu-mi mai vine sa cred.Toate curele promit marea cu sarea si prea putine dau si rezultate.

    RăspundețiȘtergere
  5. Fata care aduce ploaia, asa se numeste cartea: "Cura de struguri". Nu e vorba de frunze de salata. :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună Cristi!
    Eu deja am început-o de câteva
    zile,îmi plac la nebunie struguri!
    O săptămână cât mai frumoasă
    îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  7. eu cred...si am vazut cancer vindecat...

    zi faina Cristi :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Elena, si mie imi plac mult strugurii. O zi buna! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Un pahar cu vin roşu nu strică nimănui...

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua,

    V-ar interesa un link exchange cu
    http://cool-finder.blogspot.com ?

    Imi puteti raspunde lasand un comentariu pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  11. Intr-adevar cura de struguri e un bun detoxifiant! Eu am incercat-o si anul trecut si face minuni! Strugurii sunt si o masca excelenta pentru fata zdrobiti in 2 straturi de tifon! Efectul e mult mai bun fata de o crema pe baza de struguri.
    Spor in toate Cristi!

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte interesant! Spor si tie, Melly! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. super, credeam ca numai eu sunt inebunita dupa struguri...penii si strugurii sunt preferatele si chiar fac cura 2-3 luni...o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna dimineata! Am sa o contrazic putin pe Dana si am sa ii spun ca desi e o cura tinuta cu un singur aliment functioneaza chiar bine. ;) De altfel, se cunoaste bine si cura doar cu apa care in anumite cazuri ( si conditii) da rezultate foarte bune.
    In rest... da, mananc struguri la greu, ca sa zic asa. :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna dimineata, Shayna! Sunt foarte buni strugurii, mai ales cei româneşti. :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce bine arata strugurii din fotografiieee!:) uuuhu:D

    RăspundețiȘtergere
  17. Lillee, e un punct de vedere. Numai ca glucidele si carbohidratii sunt acelasi lucru. :)

    RăspundețiȘtergere